onsdag 21 april 2010

Inte mitt fel

Är glad att jag inte jobbar kvar på resebyrån när det är kaos i luften. Flyget lyfter inte och flyget landar inte. Många arga passagerare. Jag vet. Har den erfarenheten sedan tidigare.

Första tillfället så jobbade jag i Bulgarien som reseledare och vi hade en jordbävning som var högt upp på richterskalan och alla resenärer fick panik och bara ville åka hem just nu. Tyvärr så är det inte som att beställa en taxi, man lyfter luren och beställer en bil. Man kan inte lyfta luren och beställa ett flygplan hem till Sverige.

Andra tillfället var när jag jobbade som reseledare på Gran Canaria då under "Gulfkriget" då det blev tvärstopp med att flyga. Samma sak där, alla ville komma hem till nära och kära. Inga passagerare kunde flyga ifrån ön och inga kunde flygas in. Stopp! Simma eller acceptera läget.

Tredje gången så var det under 2006 så fick SAS för sig att strejka, då jobbade jag på flygplatsen i Stavanger Norge och det var tur att inte flygplatsen var stor för där stod det ett hav utav ilskna människor som inte heller kunde resa pga strejk. Morr! Det håll på rätt länge, 3 veckor, av och på, vissa flyg gick och vissa inte, så det var att bita ihop.

Sen naturligtvis har man varit med att jobba på resebyrå när flygbolag har strejkat eller gått i konkurs osv. Då alla kunder tror att det är jag som resebyråtjänsteman har det yttersta ansvaret. Jo men visst jag äger SAS, KLM, Lufthansa, Brittish Airways osv. Hade jag gjort det hade jag ju inte varit arbetslös idag eller hur, då hade ju jag varit jätte rik, tänk att äga alla flygbolag.

Inga kommentarer: